Meest gestelde vragen / FAQ
hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen / FAQ

Rederij Aemstelland

 

Hierbij een overzicht van de meest gestelde vragen / FAQ. 

Zijn de boten verwarmd en kan er gevaren worden met slecht weer?

Alle boten zijn voorzien van  verwarming, hierdoor kunnen we ook in de winter of bij slecht weer doorvaren en is het aangenaam warm aan boord. 

Waar kan ik op-en afstappen?

In het centrum van Amsterdam kan er kosteloos binnen de grachtengordel worden op- en afgestapt, buiten het centrum rekenen we een kleine vergoeding. Prettige locatie is voor het Doubletree by Hilton hotel (adres is Oosterdokskade 8) naast het centraal station, goed bereikbaar met het openbaar vervoer en parkeren kan onder het hotel in de Oosterdokgarage.

Wordt er een vaste route gevaren?

De route staat bij ons niet vast en ligt ook waar u op/afstapt, de vaartijd en uw wensen. U kunt dit vooraf bij de reservering bespreken of aan boord met de schipper overleggen. 

Mogen we zelf muziek afspelen?

Op de Elisabeth, Jean Schmitz, Monne de Miranda is een goede muziekinstallatie aanwezig waarbij er via Bluetooth een mobiele telefoon of tablet aangesloten kan worden. 

Is er gratis WIFI beschikbaar?

Op de salonboten Elisabeth, Jean Schmitz en Monne de Miranda is er gratis wifi beschikbaar. 

Vertelt de schipper onderweg over de bezienswaardigheden?

De schipper is tevens de gids en kan veel vertellen over Amsterdam in het Nederlands of Engels. Sommige schippers spreken daarnaast Frans, Duits of Spaans. U kunt hier het beste vooraf even contact over opnemen.

Is er een toilet aan boord?

Op alle salonboten is een toilet aanwezig. Op de sloep Amsterdam is geen toilet. 

Is er een microfoon aanwezig?

Op de Elisabeth, Jean Schmitz en Monne de Miranda is een microfoon aanwezig.

Mag er een rolstoel of kinderwagen mee aan boord?

Zeker als deze ingeklapt kan worden. Bij de instap is een kleine trap van 3 a 4 treden. De crew begeleid graag om alle gasten veilig aan boord te helpen.

Kunnen we een presentatie geven en is er een beamer of tv beschikbaar?

Op de Jean Schmitz is er ruimte voor een televisie, op de Monne de Miranda kunnen we daarnaast ook een beamer plaatsen. Huur voor de televisie is 75 euro, beamer met scherm 150 euro. 

Mogen we de boot 'branden' met eigen logo of reclame?

In overleg zeker, bijvoorbeeld met een eigen vlag, kussens, servetten of ander reclame materiaal. 

Is er een bar aan boord?

Op alle boten is een uitgebreide bar. Deze wordt naar verbruik berekend of we kunnen een afkoop Hollandse of Internationale bar aanbieden. Hierbij de link naar het drankenoverzicht. 

Mogen we zelf hapjes meebrengen?

Meebrengen van eigen hapjes is prima en kosteloos. Dranken of overige catering zullen wel via ons gaan.

Kunnen we bij een zittend diner de keuzes aan boord doorgeven?

Bij kleine gezelschappen kan het over het algemeen bij het aan boord gaan. Bij grotere groepen of een live cooking diner ontvangen we graag de keuzes uiterlijk 4 dagen vooraf. 

Kan er rekening worden gehouden met allergie of dieetwensen?

Graag ontvangen we vooraf om welke allergieën of dieetwensen het gaat. We sturen dit door naar het restaurant of cateraar. 

Ik wil vandaag varen, is dit mogelijk?

We organiseren veel last minute vaartochten. U kunt ons het beste even bellen. We zijn dagelijks bereikbaar tussen 9.00 en 23.00 uur op 020 422 9222.

Kunnen we aan boord beslissen om langer te varen?

Dat is mogelijk als ons schema dit toelaat. Dit kan in overleg met de schipper en/of bediening aan boord.

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Zodra we de bevestiging hebben ontvangen sturen we een aanbetaling van 1/3 van het totaalbedrag per mail en vragen deze te voldoen via iDEAL , creditcard of overboeking. Na de vaartocht kan het restant bedrag en dranken aan boord worden afgerekend via de pin, creditcard, contant of in overleg op rekening.

Kan ik aan boord met pin of creditcard betalen?

De salonboten Elisabeth, Jean Schmitz en Monne de Miranda hebben een pinautomaat aan boord. We accepteren iDEAL, Maestro, Mastercard, Visa en American Express.

Mag ik langskomen om de vaartocht te bespreken en de salonboot te bezichtigen?

We hebben een kantoor op de Binnenkant 1 in Amsterdam en u bent van harte welkom om de vaartocht te bespreken en de salonboot te bezichtigen. 
De salonboten Elisabeth en Monne de Miranda liggen naast ons kantoor op de Binnenkant, de Jean Schmitz bij Hotel de l’Europe. Wilt u vooraf even bellen/mailen voor een afspraak?

Zijn de boten een officiele trouwlocatie?

Ja alle boten zijn een officiële trouw locatie van de gemeente Amsterdam. Bekijk onze trouw pagina of site van de gemeente of voor meer informatie. 

Heeft u een andere vraag?

 

Heeft u niet uw antwoord kunnen vinden bij de bovenstaande meest gestelde vragen / FAQ?
Wij zijn dagelijks bereikbaar per mail en telefonisch van 09.00 – 23.00 uur of door het aanvraagformulier in te vullen.
Wij nemen met alle plezier contact met u op om uw wensen van de vaartocht te bespreken.