Nieuws

Thema van Wereld Toerisme Dag: duurzame toerisme Aemstelland eerste salonboot rederij met ECO label van Green Key in Nederland

27 september 2017

Vandaag, 27 september 2017, is het de Wereld Toeristen Dag. Althans deze is zo vastgesteld door de UNWTO (Wereldtoerismeorganisatie) van de Verenigde Naties. 

Thema duurzame toerisme

Centraal staat de culturele, sociale, politieke en economische waarde van toerisme. Elk jaar met een nieuw thema en gastland. Dit jaar is het thema duurzame toerisme en wordt het gehouden in Doha (Qatar).

Eerste salonboot rederij met ECO label van Green Key in Amsterdam

Zoveel als mogelijk denken wij aan het milieu bij de keuzes die we maken. Van afvalscheiden op kantoor en aan boord tot bewustwording van medewerkers, van SFK gekeurd teakhout voor nieuwe tafels tot biologische gerechten en keuze uit biologische wijnen en sappen en van zwavelvrije diesel tot op de fiets naar je werk. In mei 2015 zijn we de eerste salonboot rederij met ECO label van Green Key in Amsterdam en Nederland en daar zijn wij trots op. 

Toerisme van enorm belang voor Amsterdam

Duurzame toerisme dient ook zijn waarden toe te voegen tot de bestemmingen. Toerisme is voor Nederland en met name Amsterdam van een enorm belang. In 2010 gaven toeristen 12 miljard euro uit in Nederland. Dit bedrag verdubbelde bijna in 2016 naar 21 miljard euro. Dankzij de populariteit van Amsterdam is toerisme tegenwoordig de economische motor van de stad. 

Toenemende populariteit in Amsterdam

Een deel van de Amsterdamse bewoners hebben in een recent verleden geregeld hun beklag gedaan over de toenemende populariteit. Net als in andere populaire steden in Europa worden de binnensteden tijdens het hoogseizoen met name bevolkt door vakantiegangers. Zodoende ontstaat er vervreemd gevoel bij een deel van de oorspronkelijke bewoners van deze steden.

Duurzame toerisme een verstandig streven

Rederij Aemstelland is ontzettend blij met alle bezoekers die naar Amsterdam komen. Met het ECO label van Green Key in de achterzak staat ons personeel klaar om zoveel mogelijk mensen een geweldige tijd op de Amsterdamse wateren te bezorgen. Dat gezegd hebbende is het thema van dit jaar: duurzame toerisme in al zijn facetten een nobel en aantrekkelijk streven.

Terug

Nieuws

  • Boat en Co

    Onze meest luxe salonboot de Monne de Miranda was gehuurd door een groot Nederlands cosmetica bedrijf. Zij hadden voor een tweedaags event gasten over uit het buitenland. In de hippe houthavens van Amsterdam staat sinds kort het hotel Boat & Co....
    5 november 2019
  • Aan tafel graag kookt de sterren van de hemel

    Cateringbedrijf Aan Tafel Graag benaderde ons voor een speciale vaartocht. Ze wilden de salonboot Monne de Miranda huren voor een lunchvaartocht. Mevrouw werd 60 en had 15 vriendinnen uitgenodigd voor een aan boord verzorgde lunch op een salonboot. Het...
    24 oktober 2019
  • Aanzoek op huwelijksbootje Elisabeth

    Afgelopen vrijdag was er heel bijzondere vaartocht. Een origineel huwelijksaanzoek op het huwelijksbootje salonboot Elisabeth. De toekomstige echtgenoot had vooraf alles tot in de puntjes doorgesproken en geregeld. Zo waren er speciale drankjes aan boord,...
    22 oktober 2019
  • Contract SAIL 2020 vandaag getekend

    Vandaag hebben met Sail Event Partners het contract getekend voor SAIL 2020. Dit evenement beloofd een nog grootser spektakel te worden dan afgelopen edities. Van 12 augustus tot en met 16 augustus 2020 is het 5 dagen lang een groot feest waarbij...
    11 juli 2019
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25