Nieuws

Thema van Wereld Toerisme Dag: duurzaam toerisme Aemstelland eerste salonboot rederij met ECO label van Green Key in Nederland

27 september 2017

Vandaag, 27 september 2017, is het de Wereld Toeristen Dag. Althans deze is zo vastgesteld door de UNWTO (Wereldtoerismeorganisatie) van de Verenigde Naties. 

Thema duurzame toerisme

Centraal staat de culturele, sociale, politieke en economische waarde van toerisme. Elk jaar met een nieuw thema en gastland. Dit jaar is het thema duurzame toerisme en wordt het gehouden in Doha (Qatar).

Eerste salonboot rederij met ECO label van Green Key in Amsterdam

Zoveel als mogelijk denken wij aan het milieu bij de keuzes die we maken. Van afvalscheiden op kantoor en aan boord tot bewustwording van medewerkers, van SFK gekeurd teakhout voor nieuwe tafels tot biologische gerechten en keuze uit biologische wijnen en sappen en van zwavelvrije diesel tot op de fiets naar je werk. In mei 2015 zijn we de eerste salonboot rederij met ECO label van Green Key in Amsterdam en Nederland en daar zijn wij trots op. 

Toerisme van enorm belang voor Amsterdam

Duurzame toerisme dient ook zijn waarden toe te voegen tot de bestemmingen. Toerisme is voor Nederland en met name Amsterdam van een enorm belang. In 2010 gaven toeristen 12 miljard euro uit in Nederland. Dit bedrag verdubbelde bijna in 2016 naar 21 miljard euro. Dankzij de populariteit van Amsterdam is toerisme tegenwoordig de economische motor van de stad.

Toenemende populariteit in Amsterdam

Een deel van de Amsterdamse bewoners hebben in een recent verleden geregeld hun beklag gedaan over de toenemende populariteit. Net als in andere populaire steden in Europa worden de binnensteden tijdens het hoogseizoen met name bevolkt door vakantiegangers. Zodoende ontstaat er vervreemd gevoel bij een deel van de oorspronkelijke bewoners van deze steden.

Duurzame toerisme een verstandig streven

Rederij Aemstelland is ontzettend blij met alle bezoekers die naar Amsterdam komen. Met het ECO label van Green Key in de achterzak staat ons personeel klaar om zoveel mogelijk mensen een geweldige tijd op de Amsterdamse wateren te bezorgen. Dat gezegd hebbende is het thema van dit jaar: duurzame toerisme in al zijn facetten een nobel en aantrekkelijk streven.

Terug

Nieuws

  • ALS we het leven vieren

    Zaterdag 5 september voeren wij met onze salonboot 'Monne de Miranda' de route van de Amsterdam City Swim welke door Corona helaas niet kon plaatsvinden dit jaar. Wij kregen de vraag of wij mee wilden aan een alternatief voor de Amsterdam City Swim......
    5 september 2020
  • High tea vaartocht

    Het is nu ook mogelijk om een rondvaart over de grachten met een high tea te boeken. Elke Zondag zullen wij om 14:00 uur met een van onze luxe salonboten voor u klaarliggen ter hoogte van het restaurant Seapalace bij de Oosterdokskade. Vergeet alleen...
    17 juli 2020
  • Slow down session aan boord van de Monne de Miranda

    Een luxe cosmetica bedrijf had ons benaderd voor een bijzondere ontbijt cruise. Het team hield een smart marketing event met een `slow down session` aan boord en daar paste onze luxe salonboot Monne de Miranda perfect bij.   Wat beter dan de...
    12 december 2019
  • Boat en Co

    Onze meest luxe salonboot de Monne de Miranda was gehuurd door een groot Nederlands cosmetica bedrijf. Zij hadden voor een tweedaags event gasten over uit het buitenland. In de hippe houthavens van Amsterdam staat sinds kort het hotel Boat & Co....
    5 november 2019
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25